آشنایی با اصول طراحی سایت
نوشته شده توسط : pari

در طراحی سایت چه اصولی باید رعایت شود؟ در این مقاله به بررسی برخی از اصول طراحی سایت اشاره می کنیم
ریتم

ریتم به تکرار عناصر مهم در صفحه اصلی اشاره دارد تا بتوانید در سایت خود انسجام ایجاد کنید. به عنوان مثال، شما می توانید با یک کار ساده مانند استفاده از لوگوی خود در تمام محتوا یا استفاده از فونت یک دست، ریتمی ثابت ایجاد کنید که استفاده از وب سایت شما را برای مخاطبان بسیار آسان می کند و از شلوغی و سردرگمی جلوگیری می کند. ازشون اجتناب کن.

سلسله مراتب
همانطور که معمولاً هنگام چیدن و مرتب کردن اقلام با موارد بزرگتر شروع می کنیم، در طراحی سایت نیز باید از سلسله مراتب استفاده کنیم. به عنوان مثال، شما هرگز نام کسب و کار خود را در پایین صفحه وب سایت خود قرار نمی دهید. بر این اساس، پس از نام تجاری و لوگوی سایت خود، عناوین اصلی و موضوعاتی که قرار است در هر صفحه از سایت در مورد آنها صحبت کنید را به ترتیب فهرست کنید. در همان ابتدای صفحه باید به مخاطبان خود نشان دهید که در چه زمینه ای تخصص دارید.

فضای سفید
در طراحی هنری و قرار دادن عناصر (ترکیب بندی) فضاهایی که خالی هستند به فضای سفید معروف هستند، فضای سفید می تواند نقش بسیار مهمی در طراحی بصری وب سایت داشته باشد. اگر کل صفحه وب سایت خود را پر کنید، این کار به ایجاد آلودگی بصری کمک می کند و به هم ریختگی باعث سردرگمی مخاطبان می شود و بلافاصله سایت شما را ترک می کند، بنابراین باید بدانید که به عنوان یک طراح وب سایت باید از فضای خالی کافی استفاده کنید تا وب سایت شما شلوغ و بی هدف نیست
تمامیت
یکپارچه سازی زمانی اتفاق می افتد که تمام عناصر دیگر ذکر شده در بالا با هم جمع شوند تا یکپارچگی ایجاد کنند. این ادغام به مخاطب اجازه می دهد تا به راحتی با وب سایت شما ارتباط برقرار کند.
ممکن است در ابتدا نتوانید طراحی وب سایت خود را یکپارچه کنید و ممکن است لازم باشد چندین بار این کار را انجام دهید تا یکپارچگی مورد نیاز را ایجاد کنید، اما هنگامی که یکپارچه شدید، متوجه خواهید شد که کدام عناصر. آنها در طراحی وب سایت شما ضروری هستند، که به شما امکان می دهد موارد غیر ضروری را حذف کنید تا بتوانید سایتی یکپارچه داشته باشید که توجه مخاطبان خود را به خود جلب کند.





:: برچسب‌ها: اصول طراحی ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: